Až na některé opozdilce dorazila většina soutěžních posádek před avizovanou 9hod. Následovali technické přejímky, rozdělení do kategorií a přidělování handicapových bodů. Úderem 10 hodiny tak mohla naplno vypuknout akce Pístovské mokřady - jaro 2014.
Závodní posádky se rvali s nástrahami soutěže co jim zkušenosti, odvaha a technika dovolily. Většina stihla všechny tři trialové sekce, siláckou soutěž ARNOLD, jízdu zručnosti TRAMVAJ i soutěž v křížení ČÁP absolvovat včas. V 16 hodin tak mohly vypuknout rychlostní zkoušky. Někteří účastníci kategorie HOBBY měli ze začátku trochu problém s orientací. Pořádný nářez se ale odehrával v kategorii ELITE. Trať rychlostní zkoušky se totiž během akce změnila v sérii pastí. Tady se teprve poznali ti správní offroadový srdcaři. I přes obrovské riziko poškození vlastní techniky se vrhali do nástrah erzety, zapadali a z auta pak kolikrát vylezli jako jedna velká hrouda bahna. Tato soutěž se tak nakonec stala asi nejnáročnější částí a vrcholem celého sobotního závodu.
Asi hodinu před setměním pak konečně přišla řada na nedočkavého a nažhaveného Pavla Vrbického se spolujezdcem Jirkou Coufalem v trucktrialovém šestikolovém speciálu Tatra 815. Pavel nezklamal a opět předvedl parádní show pro diváky.
Počasí vyšlo parádně, zažili jsme spoustu srandy a skvělých zážitků.